TopplistanAffärsverksamhetDetaljer för "Trading - En timme om dan"

Trading - En timme om dan

Trading - En timme om dan
Här skriver jag om mitt projekt att tjäna pengar på att trada med aktier under endast en timme om dagen. Följ resultatet och ta del av hur det går att hantera den komponent av spelberoende som är en del av tradandet.
Artiklar: 1-30, 31-60, 61-90, 91-120

Artiklar

Första dagen i ett tradingfritt liv
2009-03-02 05:10:00
Ja, det är faktiskt lite skönt. Jag blev ju också så pass luttrad på vägen så inte ens den sista dagens stora förlust brände så mycket som man kunnat tro.Det är bara att inse att det för min del blev så att spelberoendet tog över på det rationella tänkandets bekostnad. Ska så småningom sätta mig och göra en total samanställning av det samlade resultatet sedan projektet startade i augusti. Som jag skrivit i en kommentar är det inga jättesummor jag har förlorat under den tiden. Kanke 12.000 - 13.000 om jag yxar till det. Däremot ockuperade tradandet oproprtionerligt stor del av min tid. Och eftersom det gick så pass dåligt blev jag också på dåligt humör alldeles för många gånger. Så lite av en befrielse är det även om det känns nesligt att behöva erkänna att jag faktiskt helt misslyckades med alla mina snabba placeringar. Men det är så det är. Jag passar helt uppenbart inte för den typen av handel med min alltför impulsiva och klart odisciplinerade läggning.Nu ska jag ägna mig åt anna...
Tack för mig - Kapitalet slut
2009-03-02 05:10:00
Ja. Då kom jag till den punkt som jag hade hoppats slippa komma till. Häromdagen flaggade jag för att jag hade satt en gräns, nämligen att inte förlora mer än att jag kunde plocka ut det kapital jag satt in i senaste omgången för att öka handelsutrymmet.Dit har jag alltså nått nu. För att kunna plocka ut dessa pengar, eller åtminstone större delen av dem måste jag lägga ner projektet "En timme om dan".Det har alltså gått mycket dåligt idag och jag satte mig i helt fel läge med ett innehav Boliden och var tvungen att sälja med stor förlust. Alla mina beräkningar slog fel. Jag föreställde mig en återhämtning men den kom aldrig. Och inte följde Boliden index heller eftersom den sjunkit, just nu, med -4,8 % medan indexen ligger runt -2,5%. Jag har varit bra på att bryta mina principen tidigare men den sista regeln jag satte är alldeles extra helig. Projektet har gått back. Efter den första månadens rusiga segeryra har det bara gått dåligt eller i bästa fall halvdåligt. Någon gång måste ...
Heldag med Boliden
2009-03-02 05:10:00
Jo, idag blev det vad man får kalla ett rejält återfall med en heldag. Boliden är helt klart min favorit just nu. Men det blev mycket fram och tillbaka. Köpte/sålde för över tre miljoner och landade till slut på ett plus. Men det blir inte många hundra kvar efter allt courtage, om ens det.Borsett från en rejäl miss där jag inte var riktigt med på ett fall på en hel krona så handlade jag i övrigt hyftsat förnuftigt, dvs. inte med så mycket risk.Finslipade också metoden med Boliden synk mot index och tyckte jag lärde mer om rörelserna i förhållande till först OMX och sedan USA.Trots att hela dagen gått åt känns det i alla fall som att jag lärt mig något. I bästa fall kan jag ha en något bättre precision i min Bolidenhandel framöver.Det känns i alla fall lite tryggt att bara hålla på med i princip enda aktie och åtminstone just nu svänger Boliden tillräckligt så att det funkar att trada. Är alltså hyfsat nöjd trots brottet mot den uppsatta tidsgräns. Det som gäller nu är att inte sitta...
Mer Boliden
2009-03-02 05:10:00
Var inne några varv i Boliden på morgonen. Men det var inte helt lätt eftersom den inte lika självklart följde index idag. Det blev bara någon dryg femhundring i vinst efter courtage . Men det är i alla fall skönt att kunna handla större poster igen med det tillfälligt insatta kapitalet. Brukar köpa 2000 st när jag går in vilket gör att det kan bli någon tusenlapp ganska snabbt om jag prickar rätt. Kan för tillfället bara blanka 1000 - 1300 stycken så det är inte lika bra när det rör sig neråt.Få se om jag kanske går in igen i eftermiddag i samband med USA-öppningen./MR
Mer dramatik
2009-03-02 05:10:00
Orsak idag var ett mycket dåligt timat Wintradehaveri. Oj oj oj. Glad att ha kommit ur helskinnad. Dagens historia : Tänkte att det skulle kunna bli läge nu på morgonen och satte mig beredd framför skärmarna. Men jag fick genast problem då Wintrade inte ville starta ordentligt. Jag satte genast igång med reparationsåtgärder samtidigt som jag öppnade gamla versionen (9.3) på den bärbara samt även SIX protrader som jag har tillgång till.Medan jag fortfande höll på med mina återställningsförsök såg det ut som om Boliden plötsligt skulle sjunka ett snäpp till och jag slängde iväg en blankning i SIX pro och fick igenom den med en försäljning på 90. Men precis då kommer (FUCK!) nyheten om ny VD och till min förskräckelse blir det ett race. Jag slänger iväg en köporder i wintrade 9.3 men den fastnar på vägen och går inte att ta bort.Men så har jag lite tur.Det blir en tillbakagång så det plötsligt finns Boliden på sälj för 90.75 och jag skickar snabbt en ny order. Men då vägrar Wintrade 9....
Mer om: Dramatik
Likvid igen
2009-03-02 05:10:00
Ja, nu är mina Eurocine i tradingdepån sålda. Men det hade sin egen lilla dramatik.Jag satte nämligen två stoplossar igår. Den ena optimistisk med lång giltighet med triggern en bra bit upp ifall det skulle hända något i samband med stämman. Och den andra pessimistisk, med sälj på 18 kr för att gardera den lilla vinst som uppstått. Jag hade alltså 400 stycken bara. Den stoppen hade löst ut på förmiddagen när jag startade datorn. Men jag fick en liten skrämselhicka för den hade på något helt outgrundligt sätt löst ut som KÖP när det skulle vara SÄLJ !!! Och eftersom jag hade flyttat in en del av skattepengarna (som jag flaggade för i förra inlägget) satt jag alltså med dubbla mängden. Och kursen fortsatte ner.Jag var f.ö. i kontakt med Nordnet om saken för jag var ganska säker på att jag gjort rätt, Men de kunde inte se något fel. Å andra sidan kör jag ju inte med stoploss normalt och är inte helt van. Så det går inte att utesluta att det var självförvållat eftersom jag ändrade den n...
Om kursmanipulation
2009-03-02 05:10:00
Ingen handel idag som det ser ut än. Mina aktiviteter har varit mer att skriva om kursmanipulation.Det finns en intressant artikel om fenomenet att handla med sig själv för att påverka kursen i fredagens DI : Fuskhandeln frodas på börsenSe gärna också mina kommentarer där : nr 22 och 23 där jag efterlyser ett enkelt sätt att anmäla misstänkta affärer.Sitter med mina Eurocine fortfarande. Det är lite plock med ordrar i den som vanligt men ingen större omsättning. Hoppas bara det inte blir någon allvarlig dipp./MR
Trevlig insättning från skatteverket
2009-03-02 05:10:00
Det blev som jag antydde en helt vit vecka bortsett från en enda tillfällig försäljning av mina Eurocine då det såg ut att bli ett läge i en annan aktie men det blev inget av så jag köpte tillbaka Eurocine.Jag sitter ju med tradingdepån full (?!) av Eurocine och hoppas väl att den ska ta sig upp lite mer igen efter fredagens upp- och sen nergång.Men det är ju inte meningen att just detta ska vara en så jättelång placering så jag håller det öppet för att kunna sälja om den antingen börjar sjunka mer eller om det skulle bli ett oväntat race. Inköpspris ligger på 15.50 så jag kanske helt enkelt ska vara nöjd med den vinst på 1.800 kr (senaste avslut igår 20.00 kr) som innebär en vinst på mer än 25 % i depån.Ställningen i depån idag är ca 8000 kr. Med justering för uttag och insättningar motsvarar det ungefär startvärdet när jag började projektet. Många timmars handel utan minsta resultat alltså.Men sen fick jag en mycket trevlig insättning från skatteverket på 29.000 kronor på mitt pos...
Liten tröst
2009-03-02 05:10:00
Ja, det gäller förstås Eurocine som återhämtade sig en del idag. I tradingdepån står den för tillfället på någon tusenlapp plus.För den större posten i kapitalförsäkringsdepån är det fortfarande några spänn kvar till inköpspriset.Få se nu om detta var en tillfällig uppgång driven av snabba spekulanter eller om förtroendet för bolaget stabiliserats efter deras pressrelease om att kassan räcker till att finansiera deras nya studier. Få se hur det går. De känns förstås lite långt till 2009 så det gäller att alla har tillräckligt med tålamod ett tag. I övrigt verkar det inte bli någon handel idag heller som det ser ut.Det känns onekligen bra att vara ifrån ett tag.Det är väl om det blir något mer större race i Eurocine som jag kliver ur och kan börja handla igen. Möjligen om det händer något i samband med årsstämman 20 dec. Men man vet aldrig./MR
Ser ut att bli vit vecka
2009-03-02 05:10:00
Jo, så är det nog. Men med två och en halv dag kvar vet man inte riktigt säkert. Det är fortfarande så att jag inte är på rätt humör. Tittar då och då på hur det rör sig men har ingen känsla alls för åt vilket håll vi ska. Jag ligger lågt så länge./MR
Inte idag heller
2009-03-02 05:10:00
Ingen handel alltså. Eurocine gör mig förstås lite deppig.Inte så mycket mer att säga./MR
Mer om: Paus
Just nu trött på tradingen
2009-03-02 05:10:00
Ingen handel än så länge idag. Det funkar inte just nu. Har ingen känsla alls för timingen och bara slösar tid.Jag har helt enkelt gått och blivit lite missmodig. Helt fel humör alltså. Och så har jag ju min lilla packe Eurocine, även om dom inte heller framkallar någon direkt större glädje just nu.Kanske det blir en lite längre paus? Vi får se. Det är å andra sidan lätt att halka in om jag ser att det uppstår dramatiska indexrörelser. I hopp om bättre tider./MR
Mer om: Paus
Paus
2009-03-02 05:10:00
Ingen handel idag. Köpte Eurocine för alla pengarna i tradingdepån igår och tänker att de ska få växa till sig lite. Det blev ju inte så många och jag kunde förstås ha fått dem billigare - köpte för 15.60. Men går de upp till 200 kronor som folk pratar om blir det ju rätt bra ...Skämt åsido är jag väl rätt nöjd om de går upp några spänn till bara. Tycker i övrigt det är svårt nu med uppåttrend. Tänker hela tiden att det ska vända och komma nya ras och vågar inte vänta tillräckligt länge i uppgångarna. Så det är väl bra att sitta med mina Euci och försöka ägna dagarna åt annat.Trevlig helg/MRPS. Var i alla fall inne lite på eftermiddagen. Släppte alltså tillfälligt mina Eurocine för att handla i Boliden. Men jag har timingen våldsamt emot mig nu. Fem minuter efter det att jag bestämt mig för att lägga av, och hade köpt tillbaka min lilla EUCI-post, kom neråtrekylen i USA som snabbt drog Boliden med sig. Men då var jag redan ute. Men återigen är det i stort plus minus noll med spel på...
Mer om: Paus
Inte idag heller
2009-03-02 05:10:00
Jag är inte helt med dessa dagar. Delvis också beroende på saker som händer i livet utanför börsen. Var inne och plockade lite med Boliden igen men hamnade runt nollstrecket som vanligt. Sen är det förstås trist med Eurocine som i skrivande stund sjunkit med ytterligare 20 % idag. Men det hör ju egentligen inte hit eftersom det är långa depån och jag försöker trösta mig med att det inte kommer att behövas särskilt mycket positiva nyheter för att den ska lyfta igen. Men det kan förstås ta tid och den kan ju också gå ännu längre ner, spekulationsaktie som det är.Inte på humör alls just nu och då brukar det inte bli bra affärer heller.Ska nog hålla mig borta./MR
Inga lägen
2009-03-02 05:10:00
Jo, jag var i alla fall inne lite till igår eftermiddag runt USA-öppningen med lite handel men det gick mer eller mindre jämnt upp. Kunde inte vara med vid öppningen idag men har tittat till det lite under någon timme nu och gjort några mindre affärer men det gick inte bättre det. Jag ser helt enkelt inga lägen och har i alla fall vett nog att inte sitta och chansa bort en massa courtage. Just nu verkar allting gå upp men jag sitter utanför. Få se om det blir någon större vändning i eftermiddag. Men det känns väldigt oberäkneligt just nu.Kanske en bra dag att göra annat./MRPSVar inne och tittade runt USA-öppningen igen och försökte handla lite Boliden men vågade inte tro på mer uppgång utan väntade istället på tecken för en vändning ner. Men så blev det ju inte. Hur som helst gick de få avslut jag gjorde i alla fall ungefär jämnt upp.
Tar det lugnt idag
2009-03-02 05:10:00
Har varit inne och tittat men bara gjort två nollaffärer med liten omsättning. Har återigen hamnat på för lite depåvärde för att kunna agera ordentligt. Jag ser inga möjligheter alls för handel just nu och ska försöka få lite annat gjort istället.Ha en bra dag ni andra/MR
Nä, det funkar inte
2009-03-02 05:10:00
Två steg fram och fyra tillbaka. Inge bra alls.Och ändå började det ganska bra med en blankning i WSIB som föll ut med 600 kr vinst efter en halvtimme. Men sen kom den stora missen. Och det var Eurocine som jag har haft koll på ett tag efter att den pendlat upp över 30-strecket.Såg nu att den var på väg ner men hade alldeles för bråttom och det gick helt åt pepparn med i slutänden flera tusen förlust.Nu är det väl så med just Eurocine att jag föreställer mig bolaget kan ha en makalös potential. Att den i allra bästa fall är något av ett Impact Coating-case (kommer ni ihåg hur någon på börssnack rekade Impact som en galning när den stod i 10 kronor?!). Dvs. att Eurocine skulle kunna stiga hur mycket som helst om allt faller ut väl.Givetvis inte utan risk, som vi såg idag. Men OM de lyckas få sin metod att fungera och OM de lyckas med säljmaskineri och produktionslogistik och OM ingen annan hinner före ... Så det jag gjorde idag var en omdisponering i den långsiktiga kaptitalförsäkri...
Och ett halvt till
2009-03-02 05:10:00
Jo, det blev lite eftermiddagshandel idag också. Råkade nämligen sitta med Wintrade uppe när nyheten om WSIB och licensen kom. Vad man kallar ett läge alltså.Slängde snabbt iväg en köporder på 4.50 nånting men var lite för snabb. För ordern råkade bli lite större än mitt handelsutrymme och avvisades. ;-( Det skulle ha blivit en kanonaffär annars med säkert 3.000 ren vinst direkt. Nu hann jag inte med utan väntande istället in blankningstilfälle och lyckades göra några plusaffärer på det. Men sen gjorde jag mitt vanliga misstag att fortsätta lite för länge och inte riktigt inse att de stora svängningarna var över. Handlade i detta andra varv för ca 460.000. Det blev lite för många avslut och en hel del courtage. Men trots det kan jag i alla fall räkna in ytterligare ca 500 kr vinst i depån.Läget bör alltså nu vara strax under 10.500 kr. Det var dagens slutrapport.Måste helt klart tajta till det här med alla onödiga avslut. Och sen lär jag väl bli tvungen att byta namn på bloggen snar...
Ett steg fram
2009-03-02 05:10:00
Ett steg fram och två tillbaka fast tvärtom just nu. Återhämtade gårdagens förlust med tursamma affärer i Sensys och Ericsson. Jo jag säger tur. Först Sensys som ju var lite haussad där jag hoppades på ett snabbt ryck upp. Jag fick en packe i callen på 3.05 och lyckades sälja dem på 3.24, dvs 1 öre under dagshögsta hittills! Alldeles precis efter sjönk den snabbt ner.Har ju lite koll på Ericsson också nu som är väldigt pressad och såg att det började röra sig uppåt. Klev in på 14.66 och sålde på 14.75 strax under vändpunkten på den puckel som blev. Och emellan, och även efter, var jag inne i courtageslukaren Boliden också några gånger med där gick det lite back.Slutresultat är någon tusenlapp plus med 6 affärer gjorda och handel för ca 350.000.Helt OK. Fast jag hade kunnat sluta kl 9.30 med ungefär samma resultat och under 20.000 omsatta (!) Så kan det gå.Depåvärdet idag är strax under 10.000 kr.Tack och hej/MR
Mer om: Plus
Lite back igen
2009-03-02 05:10:00
Börsläget just nu är klart ogynnsamt för min typ av affärer. Kursen pendlar för mycket runt samma nivå. Eftersom jag min linje nu är att inte chansa utan agera på säkerhet blir det för mycket courtage när jag måste sälja/köpa i varje pendling. Hade lite plus i början på Ericsson och Sandvik men schabblade bort det sen med handel i Borg, mer Sandvik och lite Boliden. Köpte/sålde för ca 600.000 i tjugotalet affärer. Lite för många, som vanligt.Resultatet då? Inte katastrof men ca 850 kronor back. Det kan jag leva med. Sen lyckades jag räkna något lite fel på courtaget igår så ställningen i depån idag är beräknad till ca 9.100 kr efter courtage.Men det är för osäkert nu vart det ska ta vägen. Och med USA stängt så kanske det blir lättare att hålla sig borta resten av danEn helt annan effekt av tradandet, en av de få positiva, är att jag går ner i vikt när jag har perioder med mycket aktivitet och sitter mer eller mindre hela dagar. Det är väl adrenalinet som dövar hungerkänslorna. Och ...
Mer om: Back
Mer Boliden
2009-03-02 05:10:00
Jo, jag var inne igen under eftermiddagen. Boliden Boliden Boliden. Hade ökat på min vinst med kanske 4-500 när det var som bäst men förlorade sen.Eftermiddagarna är helt enkelt inte bra för mig.Så det vart ca 300 kronor förlust efter courtage vilket minskar dagsvinsten till cirkus 900 kronor. I och för sig hyfsat resultat sammantaget, det blir nästan 10 % av depåvärdet. Handlade försiktigt men till priset av att vinsterna i handeln åts upp av courtaget igen. Har i alla fall inte klantat mig. Bara lite trist att det gått en massa tid i onödan.Hoppas nu att börsen stillar sig snart. När det är så här stormigt blir det klart mer återfallslägen för mig som ni ser.Depån står på ca 10.150 om jag räknat rätt.Sån är sitationen just nu.Håhåjaja/MR
Tack Boliden
2009-03-02 05:10:00
Ja, depån segar sig sakta upp. Så länge det nu varar. Jag har ju åkt på stora nitar förut.En massa avslut blev det i alla fall. Närmare bestämt 12 affärer med köp och lika många sälj. Sammanlagd köpsumma blev 731.000. Och det vara bara Boliden med blankningar i nedgång och handel på uppåttrend i salig blandning. Index och orderdjup styrde mina beslut. Men det var lurigt idag med Swedbank som med jämna mellanrum låg och stortankade med gigantiska dolda ordrar. Courtage, om nu Nordnet som vanlig slår ihop tre affärer till en, blev 392 kr (8x49).Resultat av dagens handel efter avdraget courtage blev strax under 1.200 kr.Om courtageberäkningarna stämmer är depåvärdet nu 10.450 kr.Få se om det blir mer handel senare. Det är ju väldigt tacksamt just nu./MR
Mer om: Plus
Uppdatering av läget bara
2009-03-02 05:10:00
Sammanlagt 12 courtage drogs för tisdagens handel vilket blir (12x49) 588 kronor. Förmiddagens handel på 1½ timme generade efter courtage ca 1000 kronor i vinst och eftermiddagens tre timmar nån hundralapp!Depåställning nu efter avdragna courtage är 9.268 krgod natt/MR
Hm .... eftermiddagshandel igen
2009-03-02 05:10:00
Ja, nu går det väldigt dåligt med disciplinen. Har inget att skylla på mer än att det är tradingläge värre dessa dagar. Men trots att jag omsätter stora summor går all vinst åt för att täcka courtagekostnaderna. Så det gick mer eller mindre jämnt upp på eftermiddagen. Sen att det blir så mycket courtage beror också på att jag försöker minimera riskerna. Dvs inte låta det gå för långt innan jag agerar. Det betyder att jag ganska ofta väljer att avluta positioner på samma nivå som jag gick in om det inte rör sig åt rätt håll. Tycker trots "övertiden" att jag handlat hyfsat klokt (dvs riskmedvetet) även om det inte blev mer vinst idag. Installerade också Six Pro Trader idag och försökte lära mig. Men det är klurigt att byta applikation. Saker finns inte där dom brukar vara och ser annorlunda ut. Den ska vara snabbare sägs det men det var inget som jag direkt märkte.Nu är i det i alla fall slut för dagen. Jag har i alla fall haft självbevarelesedrift nog att inte börja med USA-handel. /MR
Återigen Plus
2009-03-02 05:10:00
Ja kära vänner. Det är alltid mycket roligare att rapportera plus. Idag blev det bara favoriten Boliden som är mycket tacksam när det stormar. Det kanske blev lite för många avslut för att vara helt sunt, handlade för 700.000 (köp plus sälj). Men resultatet blev i alla fall vinst på 1.200 kr men då kommer det att dras courtage på säkert 250-300 kronor. Kan tyvärr aldrig riktigt beräkna courtaget det eftersom mäklaren ibland slår ihop notorna så att flera olika affärer (t.ex. 3 olika köp av 500 boliden) i själva verket bara genererar ett enda minimincourtage på 49 kronor.Det blev alltså ett pass på en och en halv timme. I själva verket hade jag tjänat pengarna redan efter halva tiden med hälften av omsättningen men index drog ju iväg så pass att jag tänkte att det kanske fanns mer att hämta. Fast Boliden hängde inte riktigt med sen och det vart för svajigt för att jag skulle kunna pricka in någon större träff.Depåställning efter beräknat avdrag för courtage är ca 9.150 kr.Vi får vä...
Mer om: Plus
Första dagen i ett tradingfritt liv
2007-12-18 14:02:00
Ja, det är faktiskt lite skönt. Jag blev ju också så pass luttrad på vägen så inte ens den sista dagens stora förlust brände så mycket som man kunnat tro.Det är bara att inse att det för min del blev så att spelberoendet tog över på det rationella tänkandets bekostnad. Ska så småningom sätta mig och göra en total samanställning av det samlade resultatet sedan projektet startade i augusti. Som jag skrivit i en kommentar är det inga jättesummor jag har förlorat under den tiden. Kanke 12.000 - 13.000 om jag yxar till det. Däremot ockuperade tradandet oproprtionerligt stor del av min tid. Och eftersom det gick så pass dåligt blev jag också på dåligt humör alldeles för många gånger. Så lite av en befrielse är det även om det känns nesligt att behöva erkänna att jag faktiskt helt misslyckades med alla mina snabba placeringar. Men det är så det är. Jag passar helt uppenbart inte för den typen av handel med min alltför impulsiva och klart odisciplinerade läggning.Nu ska jag ägna mig åt anna...
Tack för mig - Kapitalet slut
2007-12-17 17:06:00
Ja. Då kom jag till den punkt som jag hade hoppats slippa komma till. Häromdagen flaggade jag för att jag hade satt en gräns, nämligen att inte förlora mer än att jag kunde plocka ut det kapital jag satt in i senaste omgången för att öka handelsutrymmet.Dit har jag alltså nått nu. För att kunna plocka ut dessa pengar, eller åtminstone större delen av dem måste jag lägga ner projektet "En timme om dan".Det har alltså gått mycket dåligt idag och jag satte mig i helt fel läge med ett innehav Boliden och var tvungen att sälja med stor förlust. Alla mina beräkningar slog fel. Jag föreställde mig en återhämtning men den kom aldrig. Och inte följde Boliden index heller eftersom den sjunkit, just nu, med -4,8 % medan indexen ligger runt -2,5%. Jag har varit bra på att bryta mina principen tidigare men den sista regeln jag satte är alldeles extra helig. Projektet har gått back. Efter den första månadens rusiga segeryra har det bara gått dåligt eller i bästa fall halvdåligt. Någon gång måste ...
Mer om: Tack , Kapital
Heldag med Boliden
2007-12-14 17:21:00
Jo, idag blev det vad man får kalla ett rejält återfall med en heldag. Boliden är helt klar min favorit just nu. Men det blev mycket fram och tillbaka. Köpte/sålde för över tre miljoner och landade till slut på ett plus. Men det blir inte många hundra kvar efter allt courtage, om ens det.Borsett från en rejäl miss där jag inte var riktigt med på ett fall på en hel krona så handlade jag i övrigt hyftsat förnuftigt, dvs. inte med så mycket risk.Finslipade också metoden med Boliden synk mot index och tyckte jag lärde mer om rörelserna i förhållande till först OMX och sedan USA.Trots att hela dagen gått åt känns det i alla fall som att jag lärt mig något. I bästa fall kan jag ha en något bättre precision i min Bolidenhandel framöver.Det känns i alla fall lite tryggt att bara hålla på med i princip enda aktie och åtminstone just nu svänger Boliden tillräckligt så att det funkar att trada. Är alltså hyfsat nöjd trots brottet mot den uppsatta tidsgräns. Det som gäller nu är att inte sitta ...
Mer Boliden
2007-12-13 12:04:00
Var inne några varv i Boliden på morgonen. Men det var inte helt lätt eftersom den inte lika självklart följde index idag. Det blev bara någon dryg femhundring i vinst efter courtage . Men det är i alla fall skönt att kunna handla större poster igen med det tillfälligt insatta kapitalet. Brukar köpa 2000 st när jag går in vilket gör att det kan bli någon tusenlapp ganska snabbt om jag prickar rätt. Kan för tillfället bara blanka 1000 - 1300 stycken så det är inte lika bra när det rör sig neråt.Få se om jag kanske går in igen i eftermiddag i samband med USA-öppningen./MR
Mer dramatik
2007-12-12 11:20:00
Orsak idag var ett mycket dåligt timat Wintradehaveri. Oj oj oj. Glad att ha kommit ur helskinnad. Dagens historia : Tänkte att det skulle kunna bli läge nu på morgonen och satte mig beredd framför skärmarna. Men jag fick genast problem då Wintrade inte ville starta ordentligt. Jag satte genast igång med reparationsåtgärder samtidigt som jag öppnade gamla versionen (9.3) på den bärbara samt även SIX protrader som jag har tillgång till.Medan jag fortfande höll på med mina återställningsförsök såg det ut som om Boliden plötsligt skulle sjunka ett snäpp till och jag slängde iväg en blankning i SIX pro och fick igenom den med en försäljning på 90. Men precis då kommer (FUCK!) nyheten om ny VD och till min förskräckelse blir det ett race. Jag slänger iväg en köporder i wintrade 9.3 men den fastnar på vägen och går inte att ta bort.Men så har jag lite tur.Det blir en tillbakagång så det plötsligt finns Boliden på sälj för 90.75 och jag skickar snabbt en ny order. Men då vägrar Wintrade 9....
Mer om: Dramatik
Mer artiklar från denna bloggen:
1-30, 31-60, 61-90, 91-120
33568 bloggar i topplistan.
Statistiken nollställs varje vecka.


Kontakta Oss